reklama

Slovenčina nie je najťažší jazyk na svete

Presne tak. Je to pravda. Mnohí ľudia (ani ja sám) tomuto výroku neverili celkom dlhú dobu, no preukázal sa pravý opak. Ešte asi pred rokom na základke, sa niektorí spolužiaci sťažovali prečo sa musíme učiť najťažší jazyk na svete, že ani japončina nie je vlastne ťažšia. Ja som sa nad tým len pousmial a myslel som si, že slovenčina je na svetovom rebríčku náročnosti jazykov na nejakom šiestom alebo piatom mieste. No raz som narazil na jeden článok, konkrétne tento: http://www.hoax.cz/hoax/slovencina---nejtezsi-jazyk-na-svete/, kde sa píše, že v septembri 2007 sa v Paríži konalo konzorcium jazykovedcov z celého sveta. Do úvahy brali vývoj jazyka, pravopis, štýl písma, znaky, reč, históriu a gramatiku jazyka. Výsledkom bolo, že naša slovenčina je najťahší jazyk na planéte, ktorým sa hovorí. Bohužiaľ, celý tento článok od akéhosi prof. Doc. Vladimíra Trnku, ktorý akože pracuje v Jazykovednom ústave, je len čistý podfuk a nezmysel. A naň som naletel aj ja. Presne pri písaní tohto blogu som si znova klikol na spomínaný článok, kde bola reakcia od Sl

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

avomíra Ondrejoviča, pravého riaditeľa Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra SAV.

Vyjadril sa, že sa jedná o obyčajný bluf a vôbec nevie kto je Vladimír Trnka a nikto z ústavu text nemohol napísať. A ešte: ,,Nie je totiž pravda, že slovenčina je najťažším jazykom na svete a že by sa na tom mali dokonca dohodnúť nejakí vedci z Paríža alebo že by to mal už osem rokov skúmať nejaký „Ústav jazykovedcov“ v Berlíne. Pravda je taká, že slovenčina patrí skôr medzi najľahšie slovanské jazyky. V lingvistickej typológii sa hodnotí ako pomerne jednoduchý a pravidelný jazyk."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Či už ste sa nachytali alebo nie, už vieme aká je pravda. Slovenčina nie je najťahší jazyk na svete :-)

Krištof Budke

Krištof Budke

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent gymnázia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu